dilluns, de desembre 03, 2007

Som europeus?

Podem tenir els catalans un sentiment de ciutadans europeus?
Ahir, durant els anuncis del 'Puntset', va sortir un 'Gabaxo' que deia que ell es sentia 'Europeu' i no Francès. Aixó em va fer gràcia, i vaig pensar en la nostra situació i en quina posició estàvem.
Després de cuatre cabòries vaig intuïr que per sentir-te ciutadà europeu, primer es bàsic que puguis reafirmar-te com a ciutadà del teu pais i identificar-te en els altres. I com que pais i nacionalitat no van lligats, els nacionalismes minoritaris estan subordinats als 'seus germans grans'.
Per tant, com que no tenim un estat propi, m´es una mica més dificil sentir-me ciutadà europeu.
'Na más'.
PD: Sempre hi han persones, que siguin d´on siguin són interessants.
A10.

Afegir a del.icio.us Buscar a Technorati Destacar a digg Destacar a menéame Destacar a La Tafanera

3 comentarios:

Anònim ha dit...

Xinusuke president, Catalunya independent!

Anònim ha dit...

eiiiiiiiiissssss!!!!!

m'has fet cas i has renovat el blog!!!!! ia tocava...

res estic d'acord amb la teva reflexió, no se si podem considerar-nos re més que un país que ningú estima (a part de la gent k hi viu...) però k molts necessiten!!!

ale guaperas molts petunicos***

ruseta

Unknown ha dit...

ta xungo, ta xungo... però segur que et trobes més d'un que afirma que pel fet de no sentir-te de cap Estat encara t'hauries de sentir més europeu. Això d'Europa cada dia sembla més un calai de mitjons desaparellats; ningú sap ben bé on ha de col·locar-se...